Inhoudsopgave
In 2011 werd op een zolderkamertje het concept Social Deal bedacht. Inmiddels is het bedrijf geen zolderkamertje meer, maar een modern bedrijf met 200 medewerkers. Het aantal medewerkers groeit nog steeds en buiten Nederland zijn ze aan het kijken naar groei in het buitenland. Binnen Nederland zijn ze al marktleider. Eén op de zes Nederlanders maakt maandelijks gebruik van de app. Er zijn in totaal 3,5 miljoen actieve leden die samen 800.000 kortingsbonnen per maand kopen. Maar hoe werkt Social Deal?
Lege plekken opvullen met Social Deal
Elke onderneming heeft weleens lege plekken binnen een restaurant of onderneming. Natuurlijk kost het geld als een tafel leeg staat. Social Deal probeert de lege plekken op te vullen met een deal. Het is hierbij belangrijk dat de klant kwaliteit krijgt zonder er een vermogen voor te betalen. Vooral bij een eerste bezoek aan een restaurant is de prijs voor de klant belangrijk. Een kleine prijs kan een bezoeker overhalen een keer een restaurant te bezoeken. Als de kwaliteit bevalt komen klanten terug en houd het restaurant er een vaste klant aan over. Op basis van dit concept probeert Social Deal deals te sluiten voor hun klanten en restaurants over te halen een kortingsactie op hun site op te zetten.
Kortingsvoucher voor een avond uit
Via Social Deal kan je een kortingsvoucher voor een avond uit bestellen. De deal is vaak een impulsaankoop. Je moet hem namelijk vanavond of dit weekend nog besteden. Er zijn ook vouchers waarbij je een maand de tijd hebt. Vaak zitten er wel voorwaarden aan verbonden. Bepaalde dagen zijn bijvoorbeeld uitgesloten. Hierop mag je niet naar het restaurant komen met de voucher. Vaak moet je ook verplicht online reserveren, zodat het restaurant van je komst op de hoogte is. Met de actie proberen ze mensen over de drempel te helpen van een nieuw restaurant.
Wat kost Social Deal?
Voor de klant kost Social Deal niets behalve de prijs die ze betalen voor de deal. Het restaurant krijgt zo reclame en vult de lege plekken. In ruil daarvoor betalen ze een commissie per verkochten voucher. De meeste restaurants zetten de deal dus vooral in als reclamemiddel in de hoop dat de klanten nog een keer terugkeren. Vaak is er ook een beperkt menu waar je uit kan kiezen als je voor de deal komt dineren of lunchen. De menukaart waar je uit kan kiezen staat meestal bij de deal genoteerd.
Leave a Reply